|
|
|
|
|
במסגרת
זכאותם של נפגעי פעולות איבה, זכאים נכי פעולות איבה לטיפולים בחמי מרפא. הזכאות
ומס` הטיפולים השנתיים נקבעים בהתאם לנכויות המוכרות.
במהלך
שנת 2013 יצא המוסד לביטוח לאומי במכרז לניהול והפעלת
מערך הזמנות לאירוח בבתי מלון וטיפולים בחמי מרפא. במכרז זכתה חברת "השטיח
המעופף" והחל מחודש אוגוסט 2013 מופעל על ידה השירות.
במהלך השנה האחרונה התקבלו
בארגון טענות חוזרות ונישנות של נפגעי פעולות איבה הזכאים לקבלת ההטבה של טיפולים
רפואיים של חמי מרפא, עקב אפליה ביחס וביכולת של נפגעי פעולות איבה לממש את זכאותם
מול החברה שזכתה במכרז.
לאחר שהובהר לארגון כי לאור
קביעת החשב הכללי של משרד האוצר, כי המוסד לביטוח לאומי אינו רשאי לחבור למכרז
משרד הביטחון ו/או להסתמך על תנאיו. זאת ועוד, בהתאם לחוק חובת המכרזים, נקבע רף
מקסימלי לעלות חדר, עפ"י תעריפי משרד התיירות.
השוני בין המכרזים בא
לידי ביטוי בפער המשמעותי בין הסכום המשולם ע"י הביטוח הלאומי עבור כל יום
שהות אל מול זה המשולם ע"י משרד הביטחון.
תוצאתיו של פער זה
באה לידי ביטוי במספר מישורים כגון: איכות המלונות, טיב השירות הניתן ע"י
המלונות, האפשרות לצרך בני זוג בתשלום, פגיעה בציבור הזכאים הדתיים ועוד.
לטענת הארגון
ההבדל בין המכרזים עומד בסתירה לאמור בסעיף 8 לחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה,
הקובע כי לעניין כל טובת הנאה, הנחה או פטור הניתנים לנכי צה"ל, דין נפגעי
פעולות איבה כדין נכי צה"ל.
בפנייה הדגיש
הארגון כי ההבדלים במכרזים וברף המחירים המרבי לחדר, מביאים לאפליה משמעותית בין
נכי צה"ל ולנפגעי פעולות איבה.
הארגון הבהיר כי
בכוונתו לפנות לקבלת סעד משפטי למיגור האפליה הזועקת לשמיים באשר ליחס ולטיפול הרפואי
בנפגעי פעולות איבה אל מול נכי צה"ל.
|
|
|
|
|
|
|
|